Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Sponsorlu Bağlantılar


reklam

Advertisement

Tapuda yeni dönem başlıyor: Noter Belgelerinde artık o işlem zorunlu olacak

Son yıllarda sahte noter mühürleri kullanılarak yapılan arsa ve daire satışlarındaki dolandırıcılık vakalarının artması üzerine Adalet Bakanlığı harekete geçti. Bakan Yılmaz Tunç, noter sisteminde önemli bir değişikliğe gidileceğini ve noter belgelerinde karekod uygulamasının zorunlu hale getirileceğini açıkladı.

Son yıllarda sahte noter mühürleri kullanılarak yapılan arsa ve daire

Türkiye’de artan dolandırıcılık olaylarında mağdurlar, sahte mühürlü noter belgeleriyle kandırılıyor. 4 Temmuz 2023 tarihinden itibaren taşınmaz devir işlemlerinin noter aracılığıyla yapılması imkanı sağlanmıştı. Ancak bu düzenlemenin kötüye kullanılması, Adalet Bakanlığı’nı yeni tedbirler almaya yöneltti.

Noter belgelerinde bir işleme zorunluluk getiriliyor

Adalet Bakanı Tunç, Hukuk Mahkemelerinin Etkinliğinin Artırılması Çalıştayı’nda, UYAP, e-duruşma, e-tebligat ve e-noter uygulamalarında önemli yenilikler yapılacağını duyurdu. Bu yeniliklerin en dikkat çekeni, noter belgelerinde karekod zorunluluğunun getirilmesi oldu.

Yeni düzenleme ile tapu devri ve taşınmaz satış işlemlerinde alıcı ve satıcının daha güvenli ve şeffaf bir şekilde işlem yapması sağlanacak. Böylece sahte belge kullanımı ve dolandırıcılık riskleri önemli ölçüde azaltılacak.