Türkiye’de artan dolandırıcılık olaylarında mağdurlar, sahte mühürlü noter belgeleriyle kandırılıyor. 4 Temmuz 2023 tarihinden itibaren taşınmaz devir işlemlerinin noter aracılığıyla yapılması imkanı sağlanmıştı. Ancak bu düzenlemenin kötüye kullanılması, Adalet Bakanlığı’nı yeni tedbirler almaya yöneltti.
Noter belgelerinde bir işleme zorunluluk getiriliyor
Adalet Bakanı Tunç, Hukuk Mahkemelerinin Etkinliğinin Artırılması Çalıştayı’nda, UYAP, e-duruşma, e-tebligat ve e-noter uygulamalarında önemli yenilikler yapılacağını duyurdu. Bu yeniliklerin en dikkat çekeni, noter belgelerinde karekod zorunluluğunun getirilmesi oldu.
Yeni düzenleme ile tapu devri ve taşınmaz satış işlemlerinde alıcı ve satıcının daha güvenli ve şeffaf bir şekilde işlem yapması sağlanacak. Böylece sahte belge kullanımı ve dolandırıcılık riskleri önemli ölçüde azaltılacak.


