Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Sponsorlu Bağlantılar


reklam

Advertisement

Balıkçılar “Vira Bismillah” dedi: Av sezonu başladı

Denizlerde 1 Nisan 2025’te başlayan su ürünleri av yasağı sona erdi. Balıkçılar 2025-2026 av sezonu için “Vira Bismillah” dedi. Çarşıbaşı’daki Yoroz Balıkçı Barınağı’nda düzenlenen törene Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı da katıldı.

Denizlerde 1 Nisan 2025’te başlayan su ürünleri av yasağı sona

Denizlerde 1 Nisan’da başlayan su ürünleri av yasağı sona erdi. Balıkçılar 2025-2026 av sezonu için “Vira Bismillah” dedi. Çarşıbaşı’daki Yoroz Balıkçı Barınağı’nda düzenlenen törene Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı da katılarak, sektöre sağlanan destekleri ve balıkçılığın uluslararası alandaki potansiyelini paylaştı.

“Tarımsal kredi limitini ise 15 milyondan 40 milyon liraya çıkardık”

Törende konuşan Bakan Yumaklı, su ürünleri üretimini artırmak için sektöre toplam 51 milyar lira destek aktarıldığını açıkladı. Yumaklı, “19 milyar lira üretim desteği, 700 milyon lira küçük balıkçı desteği ve diğer desteklerle toplam 51 milyar liralık kaynak sektöre yönlendirildi. Ayrıca 61 bin balıkçımıza faiz indirimli 50 milyar liralık kredi sağladık, tarımsal kredi limitini ise 15 milyondan 40 milyon liraya çıkardık” dedi.

Bakan, Türkiye’nin bitkisel, hayvansal ve su ürünleri üretiminde önemli bir konumda olduğunu vurguladı ve balıkçı filosunun güçlendiğini belirterek, “Balıkçılarımızın uluslararası sularda avlanmasını sağlayacak anlaşmaları artırıyoruz. Bu yıl 17 ülkeyle anlaşma imzaladık, müzakerelerimiz devam ediyor. Bugün Trabzon’dan iki balıkçı gemimizi Umman’a uğurlayacağız” ifadelerini kullandı.

Yasa dışı avcılıkla mücadele

Yumaklı, su ürünlerinin sürdürülebilirliği için denetimlerin sürdüğünü ve yasa dışı avcılıkla etkin mücadele edildiğini belirtti. “Geçtiğimiz sezon 200 binden fazla denetim yaptık. Üretimde 600 bin tondan yüzde 60 artışla 1 milyon tonun üzerine çıktık. Hedefimiz 2 milyar dolarlık ihracatı çok daha yukarılara taşımak.” dedi.

Bakan, koruma-kullanma dengesine dikkat çekerek, avcılık ve yetiştiricilikte planlı üretime geçildiğini ve bazı ürünlerin üretim planlamasına dahil edileceğini ifade etti. Ayrıca doğal afet ve müsilaj gibi olumsuzluklara karşı balıkçılara destek sağlanacağını ve gemi sigortası sorunlarının kısa sürede çözüleceğini söyledi.

Programa Trabzon Valisi Aziz Yıldırım, milletvekilleri ve Tarım ve Orman Bakanlığı yetkilileri katıldı. Konuşmaların ardından denize açılan balıkçılar, Bakan Yumaklı’nın da katılımıyla “Vira Bismillah” diyerek av sezonuna başladı.